Cerita LadiesPurple
Si LadiesPurple

Nyan Cat

Asalamualaikum semua..buat macam rumah sendiri ok..hehe

Mood ; .
Status ; mood wat doodle..sapa nak pm taw..kalu nur rajin

↔ si Pemilik BLog
↔ Orang TErsayang
↔ Kawan Blog
↔ Back to post.


get this widget here

jangan lupa like sini



Sembang-sembang Sini



kad Geng Bloger



Banner bLog Terhangat



Older Post | Newer Post
menang My Birthday and Mother's Day Giveaway 6 jun
Friday, May 4, 2012 | 10:10 PM | 3 comments

sebelum 6 jun 2012




SAJAK

Ibu ispirasi nur selamanya,

Tiada orang dapat mengantikan kasih sayang yang telah ibu berikan,

Dialah yang melahirkan,mendidik,

Menyusukan dan tidak ada orang yang layak untuk mendapat pengintirafan atas apa

Yang pernah dilakukan untuk membesarkan anak-anaknya.

Meskipun tiada perkataan sayang dibibir

Tetapi jelas di setiap langkah, setiap tindakannya

Mengambarkan apa yang terpendam.

Ibu ispirasi nur selamanya,

Seawall 6 pagi dia mengejut anak-anak yang bersekolah

Menyediakan bekalan dan menyiapkan apa yang patut,

Dikala anak-anak nya tiada dia masih sibuk mengemas rumah,

Membasuh pakaian,takala itu masih banyak yang dia lakukan.

Ibu inspirasi nur selamanya,

Tidak pernah dia menunjukkan kepenatan diwajah.

Tidak sesekali dia mengeluh,

Dia lah tempat menceritakan masalah,

Dia jugalah si pendengar setia dan penasihat utama,

Ibu ispirasi nur selamanya,

Terima kasih atas segala tunjuk ajar,

Segala pengorbanan yang ibu berikan

Memang tidak dapat di balas dengan

Harta dan wang ringit,

Hanya doa yang nur kirimkan..

Moga ibu mendapat keberkatan di dunia dan akhirat.


DOA

PANTUN

Rozita ahmad nama diberi,

Ibu nur yang paling nur kasihi,

Meskipun membebel setiap hari,

Meberi nasihat walaupun memarahi

Ibu nur tak pandai bawak kereTa

Abah yang selalu bawak pergi jalan-jalan

Suka shoping tidak terkata,

Semua yang murah jadi pilihan

Masakan ibu tiada tandingan,

Mencuba resepi baru sudah kepastian,

Kegemaran nur masak kicap ikan,

Minta sahaja pasti ditunaikan,

Walaupun nur sering dimarahi,

Tapi nur terima sebab ibu nur Cuma satu,

Nur doakan sepaya benda tak elok di jauhi

Dan ibu nur Cuma yang itu.





nur dendangkan lagu ni untuk semua...


kenangkan la kembali apa yang korang buat sebelum ni dengan mak dan ayat korang yer..
sayangi mereka sebelum mereka tiada dimuka bumi ini..











dan da jugak nur nak ucapkan happy birtday untuk kamu..btdy nur sehari pas tarikh tutup 7/6
sama2 la boleh wish kan..hehe




tada..ni da lagu untuk kamu..
semoga kamu terhibur